লক্ষ্য যেতিয়া মধ্যবিত্ত শ্ৰেণী হয়, তেতিয়া কেন্দ্ৰীয় বাজেটত (Union Budget) মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ বিশ্বাস যে ভাৰতীয় ৰে’লৱেই ভাল আৱণ্টন নাপাব, তেনেহ’লে কি হ’ব! কেন্দ্ৰত নৰেন্দ্ৰ মোদী চৰকাৰৰ দ্বিতীয় কাৰ্যকালৰ অন্তিম বাজেটত সেয়েহে অৰ্থনীতিবিদৰ এটা অংশই ভৱিষ্যদ্বাণী কৰিছিল যে ৰেʼলৱেই গুৰুত্ব বৃদ্ধি পাব। বুধবাৰে বিত্তমন্ত্ৰী নিৰ্মলা সীতাৰমণে (Finance Minister Nirmala Sitharaman) ৰেʼলৱেৰ বাবে বৃহৎ আবণ্টন ঘোষণা কৰে।
বিত্তমন্ত্ৰীৰ বাৰ্ষিক বাজেটত ভাৰতীয় ৰেʼলৱেৰ বাবে ২ লাখ ৪০ হাজাৰ কোটি টকা আবণ্টন (Rs 2,40,000 crore allocated) দিয়া হৈছে। যিটো ভাৰতৰ ইতিহাসত ৰে’লৱেই লাভ কৰা সৰ্বাধিক ব্যয়ৰ আবণ্টন। কেৱল এয়াই নহয়, কেন্দ্ৰত এই আবণ্টন মোদী শাসন আৰম্ভ হোৱাৰ পূৰ্বে ৰেʼলৱে লাভ কৰা আবণ্টনৰ ৯ গুণ।
এইখনেই হৈছে কেন্দ্ৰত মোদী ২.০ চৰকাৰৰ অন্তিমখন সম্পূৰ্ণ বাজেট। এই চৰকাৰে ২০২৪ চনৰ লোকসভা নিৰ্বাচনৰ পূৰ্বে সম্পূৰ্ণ বাজেট দাখিল কৰাৰ সুযোগ নাপাব। ‘শেষ’ বাজেটত সেয়েহে বিত্তমন্ত্ৰীয়ে দেশৰ মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ নিৰ্ভৰযোগ্য পৰিবহণৰ বাবে বৃহৎ আবণ্টন ঘোষণা কৰিছে। বাজেট দাখিল কৰাৰ সময়ত নিৰ্মলাই কয়, “ভাৰতীয় ৰে’লৱে ইমান আবণ্টন আগতে কেতিয়াও পোৱা নাছিল।”
দৰাচলতে ২০১৪ চনলৈকে ৰেʼলৱেৰ মূলধনী ব্যয় আছিল বছৰি ৪৫ হাজাৰ ৯৮০ কোটি। কিন্তু যোৱা কেইবছৰমানৰ পৰা কেন্দ্রই ৰেʼলপথৰ সৈতে জড়িত কেইবাটাও প্রকল্প হাতত লৈছে৷ প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে দেশৰ ৰাষ্ট্ৰীয় অৰ্থনৈতিক উন্নয়নৰ ইঞ্জিন হিচাপে ৰেলৱে প্ৰতিষ্ঠা কৰাৰ কথাও কয়। ফলত ৰে’লৱেৰ আবণ্টিত খৰচ বহু পৰিমাণে বৃদ্ধি হোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে। অৰ্থনীতিবিদসকলে ভাবে যে এই বৃহৎ আবণ্টন সেই কাৰণেই।
কিন্তু বাজেট ভাষণত নিৰ্মলাই ৰেʼলৱেৰ বিষয়ে বিশেষ একো নকʼলে। অৱশ্যে ৰেʼলৱেৰ লগত জড়িত অন্যান্য পৰিকল্পনাৰ সবিশেষ তেওঁৰ বাজেটৰ ‘একাউণ্টʼৰ পৰাই জানিব পৰা যায়। ভাৰতীয় ৰে’লৱেৰ বাবে নিৰ্মলাৰ কি পৰিকল্পনা? সংবাদ সংস্থাৰ সূত্ৰ অনুসৰি, এইবাৰৰ বাজেটত নতুন ৰেʼলৱে নিৰ্মাণ, অধিক ৰেʼলৱেৰ বিদ্যুৎকৰণ, ৰেʼল ষ্টেচন আৰু ৰেʼল পৰিষ্কাৰ কৰা, ৰেʼলৰ আন্তঃগাঁথনি উন্নত কৰা, ৰেʼল সুৰক্ষা ব্যৱস্থা, নতুন আৰু অধিক বন্দে ভাৰত ৰেʼল, বুলেট ট্ৰেইন আৰু হাইড্ৰোজেন ইন্ধনযুক্ত ৰে’লৰ বাবে ধন আবণ্টন দিয়া হʼব ।